tiistai 3. huhtikuuta 2012

Kehitystä

Meillä on ollut tänään lepopäivä, ja ollaan vaan pienimuotoisesti tokoiltu ja liikunnat tehty tuossa takapihalla leikkiessä. Ihanaa kun siinä olevalla pienellä niityllä lumikantaa niin reviiri pääsee leviämään! Unohdin eilisessä tekstissä mainita pari temppua joita ollaan harjoiteltu. Olen opettanut Nekulle ympäri pyörähtämistä vastapäivään käskyllä kieri ja myötäpäivään käskyllä ympäri. Vielä kovasti käsiapuja tarvitsee, mutta ne se on kyllä hurjan hienosti oppinut, ehkä pikku hiljaa varmaan oppii äänikäskyjäkin :)

Kehitystä on tapahtunut erityisesti käsittelyssä. Alussa mun jalkojen välissä kyljellään makaaminen, ja siinä asennossa kynsien leikkuu ei meinannut onnistua ei sitten ollenkaan... Mutta nyt kun olen keskimäärin päivittäin pitänyt Nekkua siinä ilman leikkausta tai leikkauksen kanssa, se on huimasti rauhottunut ja antaa hyvin käsitellä itseään. Samaa olen tehnyt myös korvien, silmien, hampaiden ja kiveksien kanssa. Korvat oli melkein yhtä hankalaa kuin tuo makuuasento, mutta nykyään jo melkein omatoimisesti kääntää päätä kun sanon että "näytä korva". Kun olen katsonut ensimmäisen korvan, sanon "ja toinen" ja siinäkin tunnen käsissäni, miten jätkä alkaa kääntää itsekin päätään! :') Eikä rimpuile siinä enään juuri yhtään. Hampaiden tutkiminen tuntuu olevan vielä vähän ikävää, mutta nekin antaa tutkia jo paaaaljon paremmin :) Kiveksiä kokeiltaessa haluaisi käydä istumaan, mutta muuta ongelmaa ei siinä ole ollut.

Ainiin, ja tänään meinas silmät tippua päästä kun tuo kömpi omatoimisesti suihkukoppiin! Ei siitä sitten vissiin niin kamalan hirveän kammottavaa kokemusta ole takaraivoon jäänyt :)

En voi sanoin kuvailla miten ylpeä olen <3

2 kommenttia: